fredag 21 mars 2014

Tagit bort tandställningen!

Igår tog jag bort rälsen och gud vad ont det gjorde flickor och pojkar. Kändes som att de borrade in i tandköttet när de slipade bort limmet. Och ibland slant det väl så jag blödde som bara tusan.
De började med att limma fast en ståltråd på insidan av tänderna både uppe och nere. Som jag ska ha i ungefär, resten av mitt liv. Nej men så länge som möjligt, ungefär 15 år. Sedan knipsade de bort alla fästen på varje tand, det gick jätte fort, fortare än vad jag trodde. Gjorde inte så värst ont heller, bara lite på några tänder. Sedan tog de bort hela grejen på en gång. Och helt plötsligt var den borta haha. Kändes jätte konstigt. Och tänderna såg även supergula ut, fick lite panik. Men det var tydligen bara limmet som var gult. Så när hon filat bort allt lim blev det fint och vitt igen. Det tog ungefär en timme, lite mer. Men nu ska jag dit igen om bara tre månader igen. Det är så konstigt, halt i munnen, gör SJUKT ont att borsta tänderna, har blött varje gång jag borstat dem och det känns jätte konstigt att äta. Man har ju trots allt vant sig vid den efter ett år. Men det är skönt att vara utan, kan le och inte behöva känna mig som en transformer samtidigt. Underbart är det mina kära vänner. 



Mina tänder innan jag hade tandställning. Inte så supersneda men jag hade överbett. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar