tisdag 18 mars 2014

Slöa dagar

Igår var jag hos min fina Joel och myste efter skolan. Vi lagade middag, kollade på TWD och sen kollade vi även på The Journey eller vad den hette, med The Rock. Den var väldigt bra. Vi myste mest och åt lite morötter med dipp. Båda var, och är lite halvsjuka så det fanns inte mycket annat att hitta på än att mysa framför tven.

Idag var det en vanlig dag i skolan, det var skoj och dagarna går så fort. Jag hoppade dock över idrotten för att jag har så ont i magen, satt och skrev lite på mitt medicinarbete i biologin istället. Hela tiden inlämningsuppgifter och prov i skolan och varje morgon jag vaknar tänker jag att det är sista dagen jag orkar med allt plugg och tänkande. Men med min fina kille vid min sida och alla fina vänner i skolan så tar jag mig igenom allt slit. Det är ju ändå inte så mycket kvar innan jag gått ut gymnasiet. Den här sommaren är mitt sista sommarlov och nästa sommar tar jag studenten. Helt sjukt. Men där är det ännu inte slut, tänkte ta ett halvår ledigt och kanske åka utomlands och jobba, om det går, hade varit jätte kul. Och sedan börja på universitetet efter det. Dels för att det är lättare att komma in till vårterminen, men även för att det ska bli skönt med ett halvår ledigt när man gått i skolan i nästan tretton år då. Men om jag kommer in på läkarprogrammet, vilket verkligen vore en dröm, men ganska osannolikt, så skulle jag gått i skolan i fem och ett halvt år till. Det är ju ingenting när det är något man faktiskt vill lära sig. Ett andrahandsval blir att läsa till sjuksköterska och sedan vidare till barnmorska. Hade inte haft något emot det heller. Det återstår ännu att se vad det blir, men vad det än blir så blir det bra.

Just nu håller jag på att tvätta en massa kläder. Mina  kläder bara försvinner känns det som. Köper massor av fina kläder men när jag ska välja kläder på morgonen finns det absolut ingenting jag tycker om. Kan inte vara ensam om att tycka såhär haha, vilket problem. Nej nu ska jag ta och göra något vettigt. Puss och kram sötnosar.

Bilder från när jag var i New York. Eftersom jag knappt lagt upp några bilder därifrån så kan jag väl lägga upp dem i samband med något som egentligen inte har något med New York att göra, haha. Men har inte så många andra fina bilder att lägga upp. Måste verkligen spara till en riktigt bra kamera, älskar ju att ta bilder.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar