lördag 4 maj 2013

Köpt lägenhet

Så igår fick vi en lägenhet! Mamma skrev på pappren och jag får börja planera hur jag vill ha mitt rum. Något har vi kommit fram till i alla fall, och det är att min lilla toa ska bli rosa istället för grå och den bruna knasiga väggen ska bli vit, tror jag. Kanske tapetserar en vägg rosa, fiiiint. Vill även ha en ny säng, och jag och mamma har pratat lite om den, men den här månaden har jag alldeles för mycket utgifter med stockholmresan, frisören, jackan och sedan ska jag på one direction också som jag inte betalat resan dit och tillbaka på än. Så vi får se om det kanske blir något nästa månad, en stor dubbelsäng har vi kollat på. För om vi inte hittar någon som vill hyra den här lägenheten tidigare än om tre månader får vi inte flytta innan dess. Surt. Jag vill flytta nuuu! Är jätte taggad, vet inte varför, för att bo där innebär en ganska mycket längre cykeltur till skolan. Men att bo där innebär även att det tar 3 minuter att gå till min älskade kinarestaurang, och alla andra affärer då. Men det är ganska kul att flytta ändå, blir sjunde gången gillt nu. Bara att packa flyttlådorna och samtidigt rensa bort allt man inte använder. Vilket är ungefär halva min garderob. Där borta kommer vi inte ha någon walk in closet längre?! Var ska alla mina saker vara?! Men gud vad mycket jag skriver. Efter lägenheten var vi och gick på stan, köpte bara nån nödvändig sak. Och blev kär i denna parfym, varför har dem så söta flaskor? Luktade tyvärr gott också men jag har två parfymflaskor som aldrig verkar bli tomma så jag får vänta med något sånt köp!
Vi går vidare till nästa ämne. Idag ska jag inte göra mycket, men vid fem tar jag tåget till Kilafors och åker med nån av mina tjejer till Segersta. Vi ska fira Agnes och Ida, mysa med muffins och godis. Ska bli kul. Känner mig som en hemsk gäst som kommer utan paket. Men det får bli sen när jag får pengar, haha. Men jag spenderar nog inte natten där så jag måste hem och plugga lite också.
Saknar min söte så jag spricker..
Ha en bra dag! Puss





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar